رواية القدر الفصل الرابع 4 ..

رواية القدر الفصل الرابع 4

close

رواية القدر كاملة بقلم صالح ايهاب

الو في اي يا داليا

الحق ياا اسر ماما مش بترد علينا واغمي عليها

بتقولي اي ايه اللي حصل

مش عارفه يارا جات هنا وقعدوو يتكلمو مع بعض وانا دخلت اعملها عصير علشان تهدي

وخرجت علي صوت يااراا وهي بتصرخ

واحنا مش عارفين نعمل اي انت فين

اقفلي اقفلي انا جاي علطول اهوو

اتصلي بالدكتور مراد بسرعه

سيدراا في اي ياا استاذ اسر خير

ماما تعبت واغمي عليها كله بسبب البومه ياراا

انا هروح اشوفها

سلام

استني انا جايه معاك

لا لا خليكي مع مودي وبعدين زفته دي هناك ومش عايزها تضايقكك تاني وانا هبقي اطمنك

تمام خلي بالك من نفسك وابقي طمني بالله عليك

حاضر سلام

وركبت عربيتي وجريت وصلت الفيلا

بفتح الباب

لقيت يااراا في وشي

ماما مالها في اي انتي قولتيلها اي وايه اللي جابك هناا

ماما بصوت عالي…. ااااسر

🙄🙄ماما انتي كويسه اومال اي اللي انا سمعته داا وايه اللي داليا قالته 😡

انا اللي قولتلها تعمل كده فيك وداا هيحصل بجد لو مجوزتش بنت خالتك وصالحتها قدامي دلوقتي

ماما بعد ازنك الحوار داا مش هتكلم فيه تاني

من امتي واحنا بنهين الناس وبنيجي ع الناس الغلابه ودي بنت يتيمه وبتصرف علي نفسها وبتربي اخوها الصغير

والهانم بكل بجاحه اهانتها قدامي وفي مكتبي ووسط عمالي

ومش عاجبها الكلام

ماما… انا معاك انها غلطتت بس ميصحش اللي انت عملته تضربها بالقلم قدام العمال هي دي اخلاقك وهي دي تربيتك

وبعدين دي بنت خالتك مش حد غريب

يا ماما مهو علشان تربيتي واخلاقي وعلشان دي بنت خالتي كان لازم يحصل لانها اتعدت حدودها ونسيت انها في مكان عمل وان المفروض تحترم الناس اللي بتشتغل معانا وتنفذ التعليمات

مش تبلطج ع الناس ومش عاجبها … وبعدين باي حق تقول انها خطيبتي

يااراا.. ايوه خطيبتك من واحنا صغيرين تنكر داا وبعدين مين البنت دي انا اصلا اول مره اشوفها وعرفتها منين وعلشان اي تفضلها علياا

دااا كان زمان اهلنا اتفقوو مع بعض وكان هزار

وانا مش معترف بيه انتي متربيه معايا زيك زي العجله اللي وراكي دي

دالياا… انا عجله ياا ابيه طيب.. مش هكلمك تاني ولا هقف في صفك وانت غلطان بقي ها

ياراا. يعني اي زي زي العجله .. قصدي زي داليا

سوري ياعجله… يوه سوري ياا داليا

داليا لا وعلي اي سوري ما انا عجله فعلا علشان واقفه وسطكم هدخل المطبخ احسن 😔😏

ماما .. اسر سيبك منهم وخليك معايا اي اللي بتقوله داا ومن امتي صوتك بيعلي في وجودي

ياماما انا اسف بس حضرتك دي حياتي وانا اللي هختار اللي هتكمل معايا.. يااراا مش هتناسبني ودي حياتي وانا حر فيها

وياريت هي تكون عارفه داا…

يااراا… انا مش هرمي نفسي عليك اكتر من كده بس انت بتاعي انا فاهم فاهم

سلام

ماما… ياراا انتي يابنت

كده زعلتها ومقدرتنيش

ياماما ياحبيبه قلبي انتي عارفه هي واهلها عايزين الجوازه دي ليه دي ناس طمعانه فينا وفي فلوسنا

يا سلام هما كمان عندهم فلوس

اه عارف بس فلوسهم دي متجيش سهم فاللي عندنا وبعدين انا مش بحبها ولا عمري شفتها اكتر من انها بنت خالتي

ماما يعني اي دا اخر كلام عندك

اه بعد ازنك وياريت نقفل ع الموضوع داا

تمام اللي تشوفه دي حياتك وانت حر فيها بس كان نفسي افرح بيك قبل ما اموت

يا ست الكل ربنا يخليكي لينا هتفرحي بيا قريب وتشيلي اولاد اولادنا كمان

ماما اي حاطط عينك علي واحده ولا اي

بنت مين واهلها مين قولي وانا اخطبهالك دلوقتي

اي حيلك حيلك.. مفيش حاجه لسه بدري وبعدين انا مش مرتاح لك اواام نسيتي بنت اختك

انا ايه يهمني غير سعادتك انت واختك.. ومش عايزه حاجه من الدنيا غير اني اشوفكم مبسوطين

ربنا يخليكي لينا ياست الكل يااقمر انتي

بعد ازنك هدخل استريح شويه

ودخلت اوضتي…. ولقيت نفسي بطلع تليفوني وبرن ع سيدراا

😍😍

الوو

ايوه يااسيدراا

خير ياا استاذ اسر طمني ع والدت حضرتك هي بخير

اه بخير الحمدلله اطمني

هي زي الفل بس كانوو بيهزروو معايا هزار رخم شويه قال اي وحشتها

ههه الحمدلله انها بخير بس فعلا هزار يخض بس شكلها متعلقه بيك جامد وبتحبك

اه طبعا ملهاش غيري انا واختي وبتموت فيناا

ربنا يخليها لكم ويخليكم لها.. ..

يارب…. بكره الصبح تكوني ع مكتبك ومش عايز تاخير

لا والله اكيد حضرتك مش هتاخر انت لسه متعرفنيش فالشغل…

هنشوف……. اي دا جرس الباب بيرن عندك مين اللي جايلكم دلوقتي

مش عارفه مفيش حد بيجيلنا ولا بنروح لحد… ثواني هروح اشوف في اي

طيب مش تقفلي خليكي معايا ع الخط

اي داا انتو مين وعايزين اي

الحقني ياا اسر… الحقوني

سيدراا في اي

سيدرااا😡😡

رواية القدر الفصل الخامس 5

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top