رواية حكاية قمر  ?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

 

close

 

 

قمر باستغراب: فارس!! حضرتك عرفتي منين؟

ابتسمت نبيلة وقالت: انتي بنتي واحس بيكي من غير ما تقولي، وعارفه انه سابك

سكتت قمر ومعرفتش ترد

 

 

 

 

فسألتها نبيلة بعتاب: ليه خبيتي عليا كل ده، مش انا ماما وصاحبتك

دمعت قمر وقالت: ايوة، انا اسفه يا ماما

 

 

 

 

طبطبت نبيلة عليها وقالتلها: بكرة ربنا يعوضك

قمر: يارب

ورجعوا يكملوا غدا وبعد الغدا فضلوا قاعدين سوا مستنيين طارق واياد لحد ما وصلوا واتشعو سوا واتكلموا وبعد كده كل واحد دخل اوضته واليوم انتهى……

**************

 

بعد يومين

عند طارق واياد في الشركة

كان اياد بيراجع الحجوزات والصفقات في مكتب طارق

اياد: كده حجوزات السياحة تمام هنطلع الفوج الاول بعد يومين

 

 

 

 

طارق: وكل حاجه جاهزه؟

اياد: طبعا، انا مأكد عالناس بنفسي وهطلع مع الفوج ده كمان

طارق: هايل، نشوف التجارة

اياد: في مزاد معدات خشب حلو قدامي بس في مشكلة

 

 

 

 

طارق: ايه؟

اياد: في كذا شركة تانية عاوزاها وهو بصراحة ميتسابش

طارق: والعمل

اياد: هشوف كده المزاد هيرسى على كام

 

 

 

 

طارق: افتح كده موقع المزاد ده نشوف اخره كام

دخل اياد على صفحة المزاد وشاف السعر وقال لطارق عليه فرد طارق: حلو اوي، بس الشركات دي مش هتسيبه

اياد: ايه رايك لو دخلنا حد منهم شريك معانا

طارق: فكرة برضة

 

 

 

 

اياد: بس انهي شركة

طارق: هنشوف اللي داخلين المزاد ونختار وانت عارف هنختار ازاي

اياد: ماشي

واتصل بالسكرتير وقاله: هاتلي اسماء الشركات اللي داخلين مزاد معدات الخشب

 

 

 

 

السكرتير: حاضر يا فندم

طارق: تعالى نشوف الحسابات بقا عشان المزاد ده

اياد: ماشي

***********

 

 

 

 

وبعت للمحاسبين عشان يحضروا الاجتماع اللي هيتعمل دلوقتي، وبعد ما حضروا المحاسبين بدأ الاجتماع وطارق واياد راجعوا كل حاجه حصلت ف الشركة الفترة الاخيرة، وبعد ساعتين الاجتماع خلص ودخل عليهم السكرتير وناول طارق ملف وقال: اتفضل يا فندم

طارق: ايه ده؟

 

 

 

 

السكرتير: ملف باسماء الشركات وبيانات اصحابها اللي داخلين المزاد

طارق: طيب، اتفضل انت

وناول اياد الملف وفتحه وبعد ما قراه بدأ يشاور على كذا شركة وهو بيقول: عندك دي ودي ودي ودي كمان

وناوله ورق بياناتهم، وبعد ما قراه طارق قال: لا انسى دي شركات واقعه وهيغوقونا

 

 

 

 

في الوقت ده دخل عليهم السكرتير وهو بيقول: بعد اذنك يا فندم

طارق: خير

 

 

 

 

السكرتير: في شركة دلوقتي لسه باعته طلب شراكة مع حضرتك في المزاد الجاي

طارق: شركة ايه؟ ومين صاحبها؟

السكرتير: المصري، وصاحبها رجل الاعمال سالم المصري…..

 

 

 

 

نروح لسيف

بعد ما فارس مشي، رجعت چنى بيتها تاني بليل واول ما دخلت واخدها من ايدها وخلاها تغمي عينيها ووقفها قدام طرابيزة السفرة وفك عينيها، واول ما فتحت عينيها اتفاجات من التورتايه اللي عليها صورتهم سوا فسألته: ايه ده يا سيف؟

سيف: النهارده عيد جوازنا انتي ناسيه ولا ايه؟

 

 

 

 

چنى: لا بس انا قولت انك نسيت

سيف: طيب تعالي غيري هدومك عشان عامل بروجرام هايل النهارده

چنى: ثواني وجايه

ودخلت غيرت هدومها، وخرجت وبدأوا سوا بروجرام اليوم، لحد ما خلص ودخلوا ناموا وبعد يومين كان سيف محصل فارس عالشغل….

********************

 

نرجع لطارق واياد

بعد ما سمعوا اسم سالم المصري، بص اياد لطارق وسأله: حضرتك تعرفه؟

 

 

 

 

فكر طارق شويه وقال: لا مسمعتش عنه قبل كده

وبص للسكرتير وسأله: عندك معلومات عنه؟

السكرتير: ايوه يا فندم

 

 

 

 

طارق: قول

السكرتير: سالم المصري من اكبر مستثمرين العقارات في اسكندرية

 

اياد لطارق وسأله: وايه اللي دخله ف الخشب؟

طارق: معرفش، طيب كمل

السكرتير: هو ساب رقم تليفونه للتواصل هتلاقيه عند حضرتك في الورقه دي

 

 

 

 

وناوله ورقة بيانات ومشي، فبص طارق فيها وسأل اياد: ايه رايك نشوف عاوز ايه؟

اياد: ماشي

فاتصل طارق بسالم المصري واتكلم معاه، وبعد ما قفل مع سالم لقى اياد باصصله باستغراب فسأله: مالك؟

 

 

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top