رواية حكاية قمر  ?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

 

close

 

فارس: ساكته ليه؟

قمر: بصراحة مستغربة

 

 

 

 

فارس: من ايه؟

قمر: يعني احنا نعرف بعض من كام يوم بس

فارس: وفيها ايه؟

 

 

 

 

قمر: حاسة انك اتسرعت شوية

فارس: لا انا مبقولش حاجه الا لما ابقا متأكد منها

قمر: تمام

 

 

 

 

 

 

 

فارس: ايه رأيك طيب؟

قمر: مش عارفه ارد عليك حاسه اني اتبرجلت

فارس: عارف ومش هضغط عليكي عشان اسمعها منك، انا كل اللي عاوزه فرصة وصدقيني انا مش هخذلك (بوادر خازوق😂😂)

 

 

 

 

قمر: ربنا يقدم اللي فيه الخير

فارس: كل سنه وانتي طيبه

قمر: وانت طيب

 

 

 

 

**********************

ويوم ورا يوم وفارس بيشغل عقل قمر وبيدخل قلبها واحده واحده لحد ما في يوم بعتتله رساله بتعترف فيها بحبها له، ساعتها كان بيشتغل ولما حس بالفون بتاعه بيتهز فتحه وشاف المسدچ وقراها بفرحة وبعت لقمر انه فرحان واتصل عليها، وفي المكالمة

فارس: طيب عاوز اسمعها، ممكن؟

 

 

 

 

تنهدت قمر بحب وقالت: بحبك

فارس بفرحه: تاني، تاني

قمر: بحبك يا فارس

 

 

 

 

فارس: ااااااه اخيرا، وانا بموت فيكي

ثم اضاف قائلا: انا عاوز اشوفك

قمر: وانا كمان

 

 

 

 

فارس: وعد اول اجازه هنتقابل، بس انا عاوز اشوفك انتي النهارده

قمر: خلاص لما اروح نتكلم

فارس: ماشي

 

 

 

 

******************

خلصت قمر شغلها وروحت البيت كالعاده وبليل اتصل فارس بيها وبدأوا يتكلموا فيديو لأول مرة، ومن بعدها بقت مكالمتهم فيديو وفي مرة كانوا بيتكلموا سوا ساعة ما فارس زعق فيها بعصبيه: قمر دي حاجه عاديه متعيطيش

 

 

 

 

قمر بعياط: انا عمري ما عملت حاجه زي دي

فارس بغضب: المفروض دي سهله ليا ولا هي لكله سهله وانا صعبه

قمر: قصدك ايه؟

 

فارس بزعيق: ولا حاجه، مش عاوز خلاص

 

 

 

 

قمر: يا فارس غلط…

قفل السكة في وشها فبعتتله قمر رسالة تصالحه بيها بس هو رد عليها: لا انتي عارفه هتصالح ازاي

 

 

 

 

قمر: صعب عليا اوي حرام

فارس: خلاص اللي تشوفيه، سلام

قمر وهي خايفه من فراقه: خلاص هنفذ اللي انت عاوزه

 

 

 

 

فارس: افتحي الكاميرا

قمر: حاضر

ونفذت اللي طلبه فرد فارس وقال: متخافيش انا مش هسيبك

 

 

 

 

قمر بكسوف ودموع: وعد؟

فارس: والله ما هسيبك وعد عليا ودين انتي هتبقي مراتي

قمر: يارب

 

 

 

 

فارس: يلا سلام

وقفلت معاه وفضلت تعيط بندم

**********************

 

 

 

 

ومرت الايام واجازه فارس قربت وفي كانوا بيتكلموا مع بعض فون: انا هنزل اجازه خلاص

قمر بفرحة: انا مبسوطه اوي

فارس بشهوة: طيب يلا بقا، موحشتكيش؟؟

قمر برجاء: فارس من فضلك بلاش

 

 

 

 

فارس بتهديد: خلاص مش هشوفك

قمر ببكاء: انت بتعمل فيا كده ليه؟

فارس بعصبية: ام السؤال ده يا شيخه انتي مبتزهقيش

 

 

 

 

قمر: ماهو من تصرفاتك معايا

 

فارس: قولتلك قبل كده انك هتبقي مراتي والله هتبقي مراتي ودي حاجه عادية

قمر: انا خايفة

 

 

 

 

سكت فارس شوية وقال: خلاص بلاش مش هضغط عليكي المرة دي، بس اعملي حسابك هنتقابل تاني يوم اجازه

قمر: ماشي

وبعد كام يوم وكان المفروض فارس ينزل اجازة وقمر كانت بتجهز نفسها عشان تقابله بس اتفاجأت باتصال منه بيبلغها فيه انه مش نازل المرة دي فسألته:

 

 

 

 

ليه؟

فارس: عندي شغل كتير اوي

قمر بتساؤل: طيب هتنزل امتى؟

 

 

 

 

فارس بتوتر: مش عارف بس اكيد هقولك

قمر بخيبة امل: ماشي خلاص

 

 

 

 

فارس بعصبية: ما تتكلمي عدل مالك

قمر: انا كويسه

فارس بشهوة: طيب ايه موحشتكيش؟

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top