رواية حكاية قمر  ?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

 

close

 

 

ملك بقلق: بتحبيها اوي كده؟

قمر: طبعا، مش بنت عمي ولا ايه؟

ملك بشك: يعني مش زي امها

 

 

 

 

قمر بتأكيد: اكيد لا

ورجعوا ياكلوا تاني وبعد دقايق سالتها: بردو مش هتقولي مين هو؟

قمر: لا

 

 

 

 

ملك بهزار: براحتك يا جميل مسيري اعرفه

قمر بمرح: طبعا اومال

وبصت ملك لساعة تليفونها وقالت: طيب يلا عالمحاضره الاخيره يختي اتاخرنا

 

 

 

قمر: يلا

وراحوا عالمحاضره وبعد ما خلصوها خرجوا يتمشوا لبوابة الجامعة، وفي الطريق رن تليفون ملك برقم جوزها عصام اللي مستنيها بره فردت عليه وبعد ما خلصت مكالمه بصت لقمر وقالت: طبعا رورو هنوصلها المره دي

 

 

 

 

قمر: لا لا انا هتمشى شويه

ملك: لا هوصلك، اخاف عليكي من الطريق

قمر: هو عافيه ولا ايه

 

 

 

 

ملك: اه ومسمعش صوتك

قمر: طيب

*********************

 

وبعد دقايق وصلوا للبوابه وركبوا عربية جوز ملك، وفي الطريق فتحت قمر تليفونها فلقت فيه رسايل وريكورد من زياد، ورسالة مكتوب فيها “انا اسف اوي كان

 

 

 

 

نفسي اساعدك”

استغربت قمر من الرساله بس مفتحتهاش لحد ما روحت البيت ودخلت اوضتها وفتحت تليفونها وبدأت تسمع الريكورد اللي كان في صوت معاذ وزياد يوم ما كانوا في المطعم وهما بيتكلموا عنها وعن نور، وبعد ما سمعت الريكورد قفلت تليفونها وحطته على جنب وبدأت تعيط وبعد شوية سمعت تليفونها بيرن برقم

 

 

 

 

زياد بس مردتش عليه فبعتلها رسالة محتواها” انتي كويسه؟!🤔”

اتنهدت قمر بحزن وردت عليه: “أيوه، شكرا تعبتك معايا”

Typing…

زياد: ولا تعب ولا حاجه

 

 

 

 

قمر:………

Typing….

زياد: لو عاوزه تتكلمي انا ممكن اسمعك

Typing….

 

 

 

 

قمر: شكرا انا تمام

زياد: طيب، انتي فهمتي معاذ عاوز يقول ايه؟

قمر: ايوه، ربنا يوفقه مع نور

 

 

 

 

 

 

 

زياد: انا موجود لو عاوزه تتكلمي

قمر: لا انا تمام شكرا

وقفل المحادثه وهو يقول لنفسه بحزن: نفسي تحسي بيا؟

 

 

 

 

وخطرت في باله فكرة فقال: حلوه هنفذها، يمكن تحس بيا

وعمل مكالمة صغيره وبعد ما خلصها قام لم حاجته وروح بيته

*****************

 

 

 

 

اما قمر فبعد ما قفلت الشات بينها وبين زياد راحت تتوضأ وتصلي واول ما بدأت الصلاه نزلت دموعها وفضلت تعيط وتدعي ربنا يعوضها، وبعد شويه كلمت ملك اللي ردت عليها بهزار: رورو وحشتيني في الكام دقيقه دول

قمر بصوت مخنوق: عاوزه اتكلم معاكي

 

 

 

 

ردت ملك وهي قلقانه من صوتها: انا معاكي قولي

حكتلها قمر اللي حصل وكلمتها عن معاذ فردت ملك باندهاش: معاذ!!

قمر: ايوه

 

 

 

 

ملك: وليه مقولتليش، انا عارفه انه خاطب ومكنتش اعرف انك بتحبيه

قمر بصدمة: خاطب؟!

ملك: ايوه، خاطب نور صاحبتي ومديرة مكتبه، ياريتك قولتيلي من زمان مين هو وانا قولتلك، مكنتيش اتعلقتي به كده

 

 

 

 

قمر: عندك حق انا غلطانه

ملك: المهم دلوقتي انسي وفكري في نفسك ومستقبلك، ودوري على شغل وانا هساعدك

قمر: ماشي

 

 

 

 

 

 

 

وقفلت السكة معاها وفتحت ملك تليفونها وفتحت الفيس وهي بتتفرج عالفيديوها فجأه شدها فيديو معين ففتحه واول ما شافت اللي جواه اتصلت بقمر بسرعة بس هي مردتش ففضلت تتصل عليها كتير

**********************

 

 

 

 

في الوقت ده كانت قمر راحت تتتغدا وبعد الغدا دخلت اوضتها وقعدت تذاكر وهي بتذاكر لقت ملك بترن عليها ففتحت وكلمتها

ملك بخضه: انتي فين كل ده؟

قمر: كنت بتغدا وبذاكر في ايه؟

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top