رواية خادمة الفهد ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

 

close

_حضرتك هتروح فين ده حمام نسائي محدش هايسمح ليك انك تدخله
/نظر لها بدون مبالاة وقال:
_انا هااتصرف لا تتركي امى لحظة فاهمة وإلا يكون آخر يوم ليكى فى الدنيا دى.
/هزت راسها الممرضة وقالت

 

حاضر.
(وما بينها وبين نفسها) ايه اللي رمانى الرميه دى يلعن الحوجة للفلوس، ومسكت العربية المتحركة التى تجلس فيها السيدة وهى نائمة .
/عند ملك دخلت السيارة الخلفية وهى ب استحياء تشكره:
_ شكرا جدا يا حضرة صدقني هكون عند حسن ظنك .
ابتسم فهد وقال ما بين نفسه.

 

حتى وانتى فاقده الذاكره، بتسنجدى بيا وكأنى لسه مقابلك النهاردة ،مش من اسبوعين ويا ترى كدا احسن
وتذكر حديث الدكتور وهو بيساله
_حضرتك التصادم كان خفيف جدا ميعملش ارتجاج ليه فقدت الذاكرة ؟

 

_ابتسم الدكتور وقال:
/هو ده اللي عايز اعرفه منك احكيلي من يوم ما قابلتها لحد الحريق
بدأ يحكى فهد اللى حصل
/اتنهد الدكتور و قال:

 

ملك عايزة تهرب من الواقع من كل حاجه عاشتها، بعد وفاة أهلها ،من خلال اللى عرفته من بنت عمها هبة وازاى اتعرضت لضغط اكبر من سنها ،وكمان زى ما انت قولت بحبسها فى بيت دعارة وانتهت ب انك صدمتها انك اتجوزت منها بدون علمها حتى لو عقد مدنى عشان كده هى رفضت كل اللى حصل معها وبرجاء ماتجبرهاش على الزواج مرة تانى

 

بعد ما حدث ضغط وجبر يقول انها مراته وصدمتها ورفضها الموضوع اقتنعت وقتها لكن لما بنت عمها شككت في الموضوع وقالته قدامها وموافقة ملك انها تكون معايا لازم اسمع كلامها فى اللى هى عاوزه تعيشه وتختاره
وسألها
انتى كدة مبسوطه ..بس انا مستغرب اوعى تكونى عايزة تبدئى القصة بتاعتك كدة و متخيلة أن فهد يقع في حب خادمته يبقي بتحلمى

 

ضحكت ملك وقالت
برافو عليك فهمتنى كدا حضرتك هتاخدنى علي بيتك اول مره وفعلا يكون لي اول مره وهاكون خادمة وخلال اسبوعين …لو نجحت أنى أكون حبيبتك نتزوج منجحتش يبقي بلاش منها عشان مينفعش ارتبط بشخص مش عارفه إن كنت بحبه واللا لا وان كان هو كمان بيحبنى واللا ..لأ
ماكانش قادر يمسك نفسه فهد من الضحك واستسلم وقال

 

ماشي يا ست ملك انا موافق وعجبنى لعبتك ونشوف هتجيب نتيجة واللا لا
وبدأ يسوق السيارة وضعت ملك دماغها على الكرسي وبعد دقائق كانت نامت مثل الطفل الصغير
وكان بيفكر يعمل ايه مع اسماء وازاى يوقعها وتعترف بكل حاجه لانه دلوقتي لم يستطع أن يثق فيها وتذكر كلمات أمه في الحفلة وهى تقول

 

بلاش هزار انت وهو البت دي مش سهله عاوزة توقع حد فيكم وتتجوزه
ضحك فارس وفهد اقتربوا من امه وقالوا
انتى غيرانه يا بيضة ومن مين من اسماء بنت عم ابراهيم
كمل فارس وقال

 

انا عارف ان قلبك حساس وبتحسي بالخطر قبل وقوعه، لكن مش لدرجه تشكى في بنت عم ابراهيم
اتنهدت سهير وهى مش مرتاحة
مش عاوزة اشوف وشها قدامى لحد ما
الحفلة تخلص وبعد الحفلة ليا تصرف تانى

 

بالفعل طاوعوها وطلبوا من اسماء ترتاح في المطبخ
استمعت اسماء بغيظ للحديث وهى شخصية عدوانية جدا فكانت تجلس في المطبخ وترقب الجميع
جاء ضيف مهم الكل التفت نحوه رجل يتراوح عمره فى الخمسين عندما دخل اتجهت نحوه سهير ب ابتسامة عريضة وترحيب شديد
بجد مش عارفه اشكرك ازاي انك لبيت دعوتى لك

 

ابتسم الرجل وقال
ابن صديقي هو ابنى ووقت ترقيته يسعدنى وافتخر اكون معه
رحب بيه فهد وحضنه بشدة لانه فعلا كان يتذكر ابوه فيه واستمروا في الحديث وكانت تبتسم سهير وسعيدة وكان لا يوجد أحد غيره
تحدثت سيدة من الجالسين وهى تتهكم

مالها سهير فرحانه اوى كده لم شافته
ابتسمت سماح وقالت
هو انتى ماتعرفيش الباشا كامل البيومى يا بنتى ده شغال فى جهاز امن الدوله وصديق مقرب ليهم وإظن له الفضل ان ينتقل ابنها لجهز امن الدوله
ابتسمت السيدة وقالت

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top