رواية وكانت صدفة❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

 

close

كمال بصوت عالي وهو ينظر لها: سماااااااااااا ارجعي لوراا..
_ انتبه فتحي لما تفوه به كمال وهو ينظر بأتجاه سما بخووف..
سما ببكاء وخوف: كمال الحقني..
كمال بصوت عالي وخوف كاد يقتله: متخفيش حبيبتي وارجعي لوراا..
انتفضت سما وتراجعت للخلف ولكن لسوء حظها اتجهت للجهه الخطأ..

 

 

فتحي وهو يطلق الرصاص ع هؤلاء لاحظ تقدمها للوسط لينتفض بقوه ودون مقدمات ذهب باتجاهها وهو يحمي نفسه بأطلاق النيران ع هولاء سيرعاً، ولكن ما ان وصل لها حتي رأي احدهم وهو يطلق الرصاص باتجااه معشوقته البريئه ليحتضنها بقوه ويستدير بجسده لتسكن تلك الرصاصه جسده ليتاؤه بألم..
_ اشار احد هؤلاء الرجال لهم وباقل من دقيقه غادرون سريعاً، ليهرول الجميع باتجااه فتحي الذي سقط ارضا وهو يقاوم المه كي لا يفقد. وعيه..
سماا ببكاء هيستيري: فتحي في اي اتكلم فتحييي..

 

فتحي وهو يغمض عيناه بالم ولكن هناك شبح ابتسامه ع وجهه ما ان رأي خوفها عليه..
جاء كمال والجميع بفزع..
كمال وهو يجذب سما لاحضانه بخوف: انتي كويسه ي حبيبتي انا اسف مش هيحصل كده تاني..
سما ببكاء شديد: فتحي مش بيرد مات بسببي..
امجد وهو يهتف بقلق شديد كلمو الاسعاف بسرعه الراجل لسه فيه النفس..
نديم بحده: مفيش وقت احنا هننقله للمستشفي..

 

عزيز بقلق: انا جاي معاكم يالاا، امجد انت وصل البنات لبيوتهم..
ثم اشار لكمال: كمال اختك توصلها وتطمن عليها وفاقل من ساعه اعرف مين اللي عمل كده..
_ بالفعل ذهب نديم وعزيز بفتحي للمستشفي..
ام ابرهيم: لو سمحت ي كمال هات سما معانا مش هينفع تسيبوها لوحدهاا وهي كده..

 

ريهام بتأيد: ايوه ي كمال ارجوك..
كمال وهو ينظر لحوريته الصامته بدموع لن تكف عن الهبوط: اوكي يلاا بينا..
ثم اشار لامجد: امجد هنتعبك توصل سالي لبيتها وفطريقك توصل عايده القصر..
عايده بانتفاض شديد بسبب ما حدث منذ قليل: لا ي كمال بيه انا هاخد تاكسي واروح بيتنا بعد اذنكم..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

كمال وهو يقود سيارته ويتحدث بالهاتف: طيب ي نديم ابقي كلمني اول متطمنو عليه..
اغلق كمال مع نديم ووجه حديثه لسماا: متقلقيش ي سما..
سما بدموع ولهفه: هو كويس صح..
كمال: لسه فالعمليات ي سما بس وضعه مش خطر اطمني مفيش حاجه هتخصله بسببك..
ام ابراهيم وهي تربت ع كتفها: متخفيش ي بنتي ربنا يقومه بالسلامه..

 

 

_ صمتت سما وهي تضع رأسها ع النافذه وهي تضم جسدها وتتذكر عندما كان يحتضنها منذ قليل وانتفاض جسده الذي شعرت به عندما اطلق عليه النار، لتهبط. دموعها بعدم. توقف..
_ وصلت سيارة كمال وسياراة الحرس الخاصه به امام البنايه ليهبط الجميع للاسفل ثم ذهبو للاعلي، معادا حوريه التي جلست بالسياره بناءً ع طلب كمال..
كمال وهو يستدير لها بهدوء: ممكن متخفيش انا معاكي واللي عمل كده هندمه..
حوريه ببكاء: اللي حصل ده بسببي انا..

 

كمال بعدم فهم: ازاااي..
حوريه ببكاء وانتفاض: سعيد كلمني قبل ميحصل اللي حصل بدقيقه وهددني كنت سيبتني ي كمال مكنش كل ده حصل فتحي فالمستشفس بيموت بسببي وكان ممكن تكون مكانه سماا..
كمال بحده: وانا مش هسيبك لو فيها موت الكل ولو انا اولهم مش هسيبك انتي لكمال وبس..

 

حوريه بغيظ: مش وقت تمسك خالص الناس عماله تموت وانت عمال تتمحن علي اللي خلفوني..
ابتسم كمال بهدوء: وهفضل متمسك بيكي عمري كله وابن عمك ده انا ماذتهوش الاول عشان قريبك انما دلوقتي وغلاوتك عندي لندمه ندم عمره ع اللي عمله امبارح والنهارده..
حوريه وهي تهبط من السياره: اعمل فيه اللي تعمله المهم كمال متحصلوش حاجه، وهتكل انا ع الله اروح

 

اكلي لقمه احسن الاكشن اللي حصل ده جوعني..
كمال وهو يقبل ما بجانب شفتيهاا بعشق: بحبك..
حوريه بغيظ: والله مشوفت زيك الدنيا خربانه وانت قلة الادب بتجري فدمك اتقي الله بقي..
_ تركته وذهبت ليبتسم هو بمرح عليها، يعلم بأنها خجوله للغايه وتهرب من خجلها بتلك الطريقه..
_ ذهب هو بعد ان اخبر الحرس بالمكوث امام البنايه وعدم التحرك لاي احد من عايلته الا بامره..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top