رواية وكانت صدفة❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

 

close

ريهام بحده: ومصدقهاش لي، انت بنفسك قبل كده قولتلي انك بتخلص فصفقه مهمه وبعدها هتقدر تسيب سالي..
نديم بجديه: حصل وبالفعل الصفقه خلصت ونهينا التعامل بينا وبين ابو سالي بعمليه بس كده ي ريهام هانم..
ريهام بغيظ: امم ومسبتهاش لي، اكيد عشان اللي حصل بينكم يخليك متقدرش تبعد عنها..
نديم بعدم فهم: اي اللي حصل بينا..
ريهام بغضب وغيره شديده: الله واعلم ي بتاع الانجازات، ويلااا روحني..
نديم بسخريه: انجازات ومع سالي، دي اخر وحده افكر اقربلها، لانها كانت خطيبتي وبصراحه محبتش اربط

 

نفسي بيها بعلاقه زي دي لاني كنت شايف الفشل لينا من البدايه ووافقت ع الخطوبه بس عشان ابويا وعلاقتي بيه تتحسن لما ارضي اخطب واتجوز وكده بس..
ريهام بحده: ي سلام واللي شوفته فالمكتب قبل كده..
نديم: والله دي كانت اول مره تقرب هي مني واخر مره كمان، والله من لما عرفتك ي ريهام مقربت من اي وحده خاالص..
صمتت ريهام بدموع…

 

نديم بغيظ: وبعدين بعد مهي قالتلك كل ده مجتيش لي وقولتيلي وكنا خلصنا الموضوع بيناا..
ريهام بحزن: كنت خايفه تتاذي فعلا فشغلك انت مشوفتش كانت بتكلمني بثقه ازاي..
نديم بابتسامه جانبيه: وانتي للدرجه دي بتخافي عليا انك تتحملي كل ده لوحدك عشان انا متأذيش..
ريهام بحده: لا طيعا لاني بجد خوفت من ماضيك وعلاقتك الكتيره وممكن بعد شهر ولا اتنين تيجي واحده شايلالي عيل تقولي ابنك..

 

ضحك نديم بقوه واردف بمرح: لا متقلقيش كنت بعمل حسابي وباخد حبوب منع الحمل..
_ ضحكت ريهام بهدوء..
نديم: بعد كده ي هانم لما حد يقولك حاجه متتصرفيش من دماغك..
ريهام: براحتي ع فكره، وانت مش قولت هنطلق ومش هقدر تسامحني يلاا بينا دلوقتي خلينا نخلص..
نديم بسخريه: ده انا كنت بوقعك فالكلام مش بقولك غبيه، واعملي حسابك اخرك فرح حوريه وكمال وبعده ع طول بالجزمه هترجعي بيتك فاهمه..
ريهام بفرحه بداخلها وهي تردف بثبات: وسالي هانم..

 

نديم وهو يقترب منها بقوه: سالي انتهت من اللحظه دي، وبعدين بزمتك موحشكيش المطبخ..
ريهام وهي تدفعه من كتفه بخجل شديد: نديم انت اتجننت احنا فالعربيه..
نديم وهو يجذبها من خصرها بقوه: مده الحلو ان هنا لا هيكون في ام ابراهيم ولا حوريه…
_ وقبل ان يقبلها، قاطعهم صوت ذلك الرجل القوي..

 

الرجل بحده وغضب: بطاقتك ي حلو منك ليها..
نديم وهو يجز ع اسنانه بغضب وابتعد تحت ضحكات ريهام المكتومه ع شكله الغاضب: اهي بطايقنا واستني اهي القسيمه كمان..
ريهام بحده: والقسيمه بتعمل معاك اي كنت ناوي تطلقني صح..
نديم: ي بنت الغبيه، القسيمه معايا هنا فالعربيه من يوم مجبتها من عند الماذون..

 

الظابط وهو يعطي نديم الاوراق: اتفضل ي استاذ وياريت بلاش الحاجات دي فالشارع عشان متشبهوش نفسكم..
_ اومئ له نديم، وقاد السياره من امامه بغضب..
ربهام وهي تكتم ضحكاتها: انت كويس ي نديم..
نديم بحده: مسمعش صوتك خااالص…
_ كتمت هي ضحكاتها وصمتت..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_ هبطت سما الدرج بمساعدة تلك الخادمه، لتذهب لفتحي الذي كان يرمقها بألم شديد..
سما بابتسامه واسعه: ازايك ي فتحي..
فتحي بألم وهو ينظر لعزيز الذي يقف ع بعد مسافه منهم: كويس..

 

سما بقلق: في اي بجد قلقتني..
فتحي بتنهيده حاره: الموضوع ي سما هانم ااا…
سما بتعجب: هانم!!! في اي فتحي..
فتحي بحده مصطنعه: ايوه هانم، انا كنت جاي ابلغ حضرتك اني من النهارده مش الحارس بتاعك وهبلغ عزيز بيه بكده وهو هيلاقيلك حد كويس يحميكي..
سما بدموع: انت لي بتقول كده انا دايقتك فحاجه..

 

فتحي وهو ينظر للجهه الاخري بالم واردف بغضب: لا ي هانم العفو..
سما وهي تنهض بغضب: بطل تتكلم كده، فتحي قولي في اي..
فتحي بدموع وهو يردف بحده مصطنعه: في ان اللي حصل من كام يوم انا بعتزر عنه لما فكرت كويس لقيت اني مش هينفع اا..
اغمض عيناه بألم….

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top