رواية وكانت صدفة❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

 

close

_ ما ان اشغلت الطبيبه صوت جنينهم وحركته داخل ريهام..
تلقائياً ريهام امسكت بيد نديم وهي تنظر لصور الجنين بتلك الشاشه بدموع وفرحه لا توصف..
كذلك نديم الذي هبط يجلس ع ركبتيه وهو ينظر تاره للشاشه وتاره اخري لتلك التي تحمل طفله الاول بكل عشق..

 

الطبيبه وهي تغلق الصوت: اتفضلو معايا لو سمحتو..
_ ذهبت الطبيبه من اماهم، لينظر نديم لريهام التي تعدل ملابسها بغضب ولوم شديد وذهب وجلس امام الطبيه، لتلحقه ريهام التي لا تفارق الدموع عيناها..
الطبيبه: زي مقولتلكم البيبي كويس وحركته كويسه وحجمه كمان، المشكله عندك ي مدام ريهام..
ريهام وهي تنظر لنديم الذي ينظر لها بحده واردفت بقلق: اا انا لي ي دكتوره..

 

الطبيبه بهدوء: صحتك مش كويسه خاالص والالم اللي انتي بتحسي بيه ده نتيجة العصبيه المفرطه اللي بتتعصبيها وده فيما بعد هيأذي الجنين جدا، غير ان المفروض تتغذي كويس من حيث الاكل عشان الفتره الجايه هتتكون فيها حاجات كتيره للبيبي ولازم حضرتك تكوني مهتميه باكلك عشان صحته…
نديم وهو ينهض: تمام ي دكتوره اي حاجه تاني..
الطبيبه وهي تنهض وتعطيهم تلك الروشته وتصافحهم بهدوء: لا كده تمام اتفضل حصرتك دي فيتامينات هتمشي عليها المدام والمتابعه بعد اسبوعين..
ريهام بهدوء: شكرا لحضرتك بعد اذنك..

 

الطبيبه بابتسامه رقيقه: العفو ي مدام، اتفضلووو..
ــــــــــــــــــــــ
نديم وهو يقود السياره وينظر لها بحده، وهي تجلس بجواره تنظر للصور المصغره الخااصه بطفلها وتبكي بقوه دون توقف..
نديم وهو يوقف السياره بغضب واردف بحده: انتي بجد. بتفهمي منين، هي مش اتزفتت قالتلك متزعليش وتتعصبي عشان البيبي، ولا انتي عايزه تخلصي منه بأي طريقه..
ريهام بغضب من وسط دموعهاا: انت تسكت خاالص انت السبب فكل اللي بيحصلي انا لا فرحت فجوازي منك ولا حتي لما هبقي ام فرحت كل حاجه حصلتلي معاك كانت بجرح والم، وكنت هموت ابني بنفسي بسببك..

 

نديم بغضب شديد: انتي هتعلقي شماعتك عليا، طيب جوازنا وظروفنا كانت زفت بس انا كنت ناوي اعوضك عن كل اللي عدي بس الهانم من غير اي سبب سابتني حتي من غير معرف انا غلطت فأي ولا عملت اي..
ريهام وهي تنظر له بلوم كبير: لا في سبب وكبير كمان، هو انت ي نديم…
نديم وهو يجذبها من زراعها بقوه وغضب: انا السبب، مفيش حاجه عملتها، من اخر مره كنا كويسين فيها

 

وانا بحاول ارضيكي بكل مقدر، الا بقي لو السبب هو انك محبتنيش من الاول وبتعملي كده تهربي..
ريهام بحده: انت مش من حقك تحكم ع مشاعري وتسيب اخطاءك..
نديم بخبث: لا انتي محبتنيش واكبر دليل اول م ابوكي رجع سيبتيني وفداهيه نديم يتألم يموت بقي..
ريهام بسرعه وخوف: بعد الشر عليك..
ابتسم بداخله بسعاده، فهي حقاً مازلت تعشقه ولكن لماذا تبتعد مهلا انا سأعرف كل شئ الان..

 

نديم بحزن مصطنع خبيث: هه، ع اساس انك خايفه عليا، انا ديما بخاف علي اللي حوليا بس مبفرقش مع حد، انا كنت هسيب سالي وهبعد عنها عشانك و..
ريهام بمقاطعه حاده: متكذبش عليا انت مكنتش هتقدر تسيبها ولا تبعد عنها..
نديم بعدم فهم: ومين بقي اللي قالك كده اكيد دماغك الغبيه دي هي اللي صورتلك الاوهام دي..

 

ريهام بغضب وتسرع: لا مش دماغي هي اللي قالتلي ا…
صمتت بقلق وندم ع تسرعها..
نديم بحده: هي مين وقالتلك اي..
ريهام بتوتر: مفيش ممكن تروحني تعبت وعايزه ارتاح ..
نديم بحده وغضب: والله العظيم مهنتحرك من هنا غير لما افهم دلوقتي سبب تغيرك فجأه كده ومين دي اللي كلمتك عني واي اللي حصل من ورا ضهري..

 

ريهام بدموع والم: مش هيفيد بحاجه ي نديم، خلينا نمشي وكل واحد يروح لحاله احسن..
نديم بخبث: متقلقيش كل واحد فعلا هيروح لحاله لان بعد اللي حصل بينا مؤخرا مفيش حاجه ممكن تشفعلك اخطاءك ي هانم..
اغتاظت ريهام واردفت بحده ودموع: الهانم خطيبتك هي اللي جات و…
_ سردت له ما حدث عندما جاءت لها سالي واخبرتها عن اذا تركها نديم ستفلس شركة الشناوي..
نديم بابتسامه ساخره: وانتي بقي صدقتيها..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top