رواية وكانت صدفة❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

 

close

توترت ريهام من نظراته لتبعد يده عنها بقوه واشاحت بوجهها للجهه الاخري..
نديم وهو يقود السياره مجددا بغضب: براحتك ي ريهام براحتك خاااالص..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عزيز وهو يتحدث بالهاتف: ايوه ي فتحي فينك..
فتحي بجمود وهو يتناول بعض السموم وبجواره تلك الفتااه اللعينه صاافي: خير ي عزيز بيه..
عزيز بغضب: انت مجتش لي نفذت اتفاقنا..

 

فتحي وهو يغمض عيناه بألم: النهارده هنفذ اتفاقنا، بس خليك فاكر ان اللي هيحصل لسما وبيحصلي ده بسببك انت، وانك انت اللي بتبعدها عني..
عزيز بغيظ: فتحي خلصنا تيجي تنفذ اللي اتفقنا عليه، ومن بعدها تنسي عيلة الشناوي من حياتك وافتكر ان ده فمصلحة سماا..
فتحي بدموع وغضب: تمام..

 

_ اغلق فتحي الهاتف معه واردف لنفسه بدموع: اسف ي سماا، بعمل كده فعلا لمصلحتك…
صافي بحزن: للدرجه دي حبيتها..
_ لم يجيبها فتحي بل القي بتلك الانينه التي كانت بيده ارضاً بغضب وذهب للمرحاض..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــ وصل الاثنان بعد قليل الي المستشفي الخاص بولد ريهام…
نديم وهو يجلس بجوار ريهام بقسم الولاده : هو الدكتور ده هيجي امتي.
ريهام وهي تنظر للباب بابتسامه هادئه: اهو جه..

 

_ نظر نديم لذلك الشااب الذي دلف للداخل لتنظر له جمبع الفتايات بابتسامه واسعه واعجااب، فكان ذو بنيه قويه وجسد رياضي، يتخطي نديم بوسامته..
نديم بغضب: مين ده..
ريهام وهي تنظر للطبيب باعجاب: دكتور يوسف العشري اللي متابعه معااه..
نديم بغضب من بين اسنانه: حمرا ي ريهاام..
ريهام بغيظ: احترم نفسك ي نديم ويلا ندخل احنا اول ناس..

 

نديم بغضب: ده لما ابقي بقرون ي هانم ابقي ادخلي عنده واكشفي..
نهض واردف بحده: قدامي هنروح نشوف دكتوره..
ريهام بعند وغيظ: ايلاااه انا متابعه مع دكتور يوسف وهكمل عنده..
نديم بغضب شديد: قسماً عظماً ي ريهام لو متحركتي قدامي نشوف دكتوره لاكون ساحبك من شعرك وانتي عارفه اني مبهددش انا بنفذ..

 

ذهبت ريهام من امامه وهي تضرب الارض بقدمها بغيظ..
نديم وهو يذهب خلفها بسخريه غاضبه: ع مهلك لاحسن الواد يتظفلط منك..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_ كانت سما جالسه بغرفتها تقرأ بعض الكتب الخاصه بالمكفوفين، حتي صدح رنين هاتفها، مدت يدها ع السرير حتي امسكت به واجابت بهدوء: الو..
فتحي بدموع لمعت بعينه عندما تسلل صوتها الرقيق لمسامعه وصمت وهو يقاوم الم قلبه الذي يمزقه..
سما بتوتر: فتحي.؟؟؟…..

 

فتحي بثبات وقوه: انتي فالبيت صح..
سما بقلق: انت كويس في حاجه ارجوك متخبيش عليا….
فتحي بدموع والم كبير: مش كويس خااالص ي سما ولا عمري هكون كويس..
سما بدموع هبطت ع وجنتيها بحزن، فنبرته اكبر شاهد ع كم الالام التي يشعر بهاا: في اي ي فتحي ارجوك متخوفنيش عليك…

 

فتحي وهو يغمض عيناه بقوه: انا شويه وهجيلك انزلي تحت عايزك فحاجه مهمه..
سما بسرعه وشوق: بجد هتيجي، حاضر هنزل ع طول والله…
_ اغلق هو معها وهو يضع وجهه بين يديه ويكتم شهقاته، فما سيفعله الان سيهدم ما بناه بينهما من احلام، ولكن من يعلم يمكن ان يكون هذا هو الخير…
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

نديم وهو يقف بجوار ريهام النائمه ع السرير الخاص بغرفة الطبيبه الحديده لهم وينظر لتلك الشاشه بعدم فهم لاي شئ: هو ولد ولا هي بنت ي دكتوره..
_ نظرت له ريهام بغيظ..
الطبيبه بهدوء: لسه حضرتك فاخر الشهر التالت هيبان..
الطبيبه بابتسامه هادئه: البيبي كويس وكل حاجه زي الفل ودلوقتي هسمعكم صوت الحركه بتاعته وهو جوه..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top