رواية وكانت صدفة❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

 

close

سالي بحقد: نديم هيكون ليا حتي لو كان السبب موتك انتي واللي فبطنك ي ريهام..
_ بوووم هي ممكن تموت ريهام فعلا..؟
ـ هنعرف بعيدين، الي اللقاء فالبااارت القادم…

_ استيقظ كمال من نومه ع رنين المنبه الخاص به، اغلقه بهدوء واستدار للجهه الاخري كي ينهض من فراشه، ولكنه وجد تلك المجنونه تجلس بجواره ع السرير متربعة القدمين واضعه رأسها بين يديها وشعرها منكوش بعض الشئ وتنظر له…

 

كمال بفزع وهي يشعل نور الغرفه: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم انصرفوو..
حوريه بحده: بقي كده انا جايه اقعد ابحلق فيك وانت نايم عشان اعملك جو رومانسي وانت تقولي انصرفي..
كمال وهو يتنهد بنفاذ صبر وغيظ منها بسبب خوفه من هيئتها منذ قليل: ي حبيبتي فين الرومانسي انك تقعدي القاعده دي قدامي وشعرك منكوش ده انا كانت هتجيلي سكته قلبيه..
حوريه وهي تمسك الوساده وتضربها به بقوه: انا غلطانه خساره فيك الرومانسيه وماله شعري مانا كنت

 

نايمه عايزني اصحي يبقي ازاااي..
كمال بهدوء: زي الفل بس متكرريهاش تاني انا خلاص كرهت الرومانسيه..
حوريه بغمزه: لي كده ده انا كنت ناويه كل يوم بعد منتجوز اصحيك كده..
كمال بسرعه: لا والنبي انا حتي هجيب سريرين فالاوضه بعد اللي حصل دلوقتي..
حوريه بغيظ وهي تغادر: بقي كده طيب اوووعي..
_ جذبها من زراعها لتسقط بين احضانه واردف بمشاكسه: ع فين بس انتي هتاخدي الكلام جد، هو انا اطول اصحي كل يوم ع الحلاوه والجمال ده بخلاف شعرك اللي مش يتسرح قبل متنامي ده هاا..

 

حوريه وهي تنظر له ببلااهه وهي باحضانه: انت عرفت منين اني مش بسرحه قبل منام، بتحس بيا صح… 😍
كمال بمرح: لا ي قلبي هو باين عليه ان بقاله سنه متسرحش..
حوريه وهي تحاول النهوض: اوعي طيب..
كمال وهو يشد ع احتضانها: رايحه فين، استني وقوليلي اي اللي جابك عندي من الصبح كده ومتقوليش رومانسيه وبتاع عشان انا عارف انك قاصده تقوميني مفزوع من النوم..
حوريه بتوتر وهي تغمض عيناها وتفتحها مثل الاطفال ببراءه:اخص عليك ي كيمو انا اعمل كده..
كمال بنصف عين: اممم بلاش النظره دي عشان انا عارفك كويس، وقولي في اي؟
حوريه وهي تجلس بجواره ع السرير بملامح قلقه: حلمت حلم وحش اوووووي..

 

كمال باهتمام: ام احكي..
حوريه بخوف : خايفه احكي بتفسر..
كمال بهدوء: قولي اللهم اجعله خير واحكي يلاا..
حوريه بتنهيده: خير اللهم اجعله خير، حلمتك واقف فمكان حلو اووووووي مليان ورد ابيض والارض فيها مايه وخضرا مكان ولا الجنه كده..
كمال بمرح: اكيد طبعا كان بالنسبالك وحش عشان مكونتيش معايا ههههههههه..
حوريه بحده: استني واسمع..
كمال بهدوء: ماشي كملي..

 

حوريه: انا شوفتك واقف هناك جيت وقربت منك وانا فرحانه، لقيت المكان ده اتحول لاسود فأسود وببص ع وشك لقيت في دم كتير، كنت عايزه اتكلم واقولك اي ده مقدرتش، بس مديت ايدي اشيلك الدم ده رااح الدم كله اللي ع وشك جه عليا انا ووقعت ع الارض وببص عليك ملقتكش بس المكان رجع حلو زي الاول هاا فسرلي..

 

كمال بمرح: انا مش ابن سيرين عشان افسرلك انتي تروحي تفسريه من ع جوجل هيقولك انك تكملي تجهيزات فرحك عشان قرب..
حوريه وهي تضربه ع كتفه بالوساده: ي برووود بقولك صاحيه خايفه وقلقانه بسببه وقلبي مقبوض..
كمال وهو يحتضن يديها بيديه: قولتلك مليون مره وانتي معايا متخفيش من حاجه مفهوم..
اومأت براسها ليجذبها الاخر لاحضانه، وما ان احتضنها حتي تحولت ملامحه من الهدوء للقلق والعبوس لا

 

يعلم لماذا هذا الحلم الذي رأته هي اشعل نيران القلق بداخله..
_ فماذا يخبئ لهم القدر…
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_ استيقظت ريهام ع صوت الخادمه وهي تطرق الباب وتناديها بهدوء: ريهام هانم ي ريهام هانم..
ريهام بنوم: تعالي ي صفيه في اي؟
صفيه وهي تفتح الباب بهدوء: نديم بيه تحت حضرتك، وطالب يشوفك..
ريهام وهي تنهض بفزع وخوف: نديم هنا، طيب معاه حد..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top