رواية وكانت صدفة❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير)

 

close

ابتسمت باتساع وهبطت دموعها ع وجهها بفرحه، ولكن اختفت ابتسامتها واردفت بحزن: هتحب وحده عاميه..
فتحي وهو يمسح دموعها بانمله بهدوء: انا مش لسه هحب انا حبيتها خلاص واكتر حاجه حبيتها فيكي عنيكي والبراءه اللي فيهم اللي خطفت قلب فتحي من اول مره شوفتك فيها..
_ انهي كلماته واقترب منها والتهم شفتيها بقبله مليئه بالشوق والعشق الذي كونته ببراءتها داخل قلبه، لتغمص هي عيناها مستسلمه لعشقه ولذلك الشعور الجديد الذي دخل قلبها البرئ..

 

_ ابتعد عنها بعد قليل واردف بعشق وهو ينظر لوجهها الاحمر الخاجل بابتسامه واسعه: بعشقك والله اول مره اعشق واحب ليكي..
احتضنته بقوه وهي تخفي خجلها منه داخل احضانه وهي مغمضه عيناها بقوه..
_بعد مده ليس بالقليله..
فتحي بهدوء: دي حياة فتحي ي سما، ده فتحي المجرم فنظر نااس كتير اولهم اهلك هتقبليني بالماضي بتاعي اللي والله هغيره وهبدأ من جديد عشانك..

 

سما بدموع وخوف: اوعدني انك هتتغير ي فتحي، انا مش عايزه اتجوز واحد زي بابا مش عايزه..
فتحي بعدم فهم: زيه ازااي..
سما بشهقات وانتفاض: هو كان قاتل انا سمعت ماما وهي بتقول انه قتل باباها جدي عشان ياخد فلوسه ويتجوزها هو مجرم..
فتحي بحده: انا مقتلتش ي سما، اللي قتلته انا قولتلك كان حق اهلي، بس والله مقتلت حد تاني..
سما بدموع: بس انت اذيت ناس كتير ودمرت حياة ناس كتير..
صمت فتحي بحزن..

 

سما بهدوء: انت هتتغير عشاني صح..
فتحي بعشق وهو يقبل يديها: اوعدك اني هنسي كل اللي عدي ده وهكون واحد جديد زي مانتي عايزااه..
مسحت دموعها واردفت بمرح: واسمع بقي انا مسئوليه كبيره عليك، واحلامي كمان انت هتحققهالي..
فتحي بابتسامه عاشقه: واي احلامك بقي..
سما بابتسامه واسعه: امم اولا نفسي اركب عجله وانت هتساعدني لاني طبعا مش هركبها لوحدي، ثانيا

 

بقي اركب حصان، ثالثاً نفسي اجري والعب كوره، رابعا نفسي يكون عندي لعب كتير حلوه وعرايس ودباديب انا ايوه عندي كتير بس انا معرفش شكلهم انت هتوصفلي شكلهم..
_ نظر لها بعشق فااق الحدود..
سما: فتحي انت روحت فين..
فتحي بخبث: اديني ي هانم ي بتاعت العجله انتي..
سما بحزن: اي في اي..

 

فتحي بغضب مصطنع: انا معنديش ستات تركب عجل ولا تجري والمسخره دي..
سما بحزن: طيب انت رايح فين..
فتحي: هروح ولا انتي عايزاني ابات هنا وانتي بالبرنس كده والله معنديش مانع..
سما بخجل شديد: نهااار اسوح انا اااانا بالبرنس، اطلع بره..
فتحي بضحك شديد: هطلع بس دقيقه..
_ اخرج هاتفه وقام بالاتصال بياسر…

 

اجاب الاخر: ايوه ي كبير..
فتحي بجمود: انا نازل امن الدنيا عندك..
ياسر: امان ي كبير..
_ اغلق فتحي معه..
سما: انت جيت منين..
فتحي: تخيلي انا عشان اجي واشوفك ي ست التقيله هانم نطيت من ع السور زي الحراميه واتسحبت من البلكونه بتاعت الخدامين لاوضتك..
سما بضحك شديد وفرحه: انت عملت كل ده عشاني..

 

فتحي وهو يغادر من امامها: همشي انا ي مجنونه..
سما بهدوء: فتحي..
فتحي: نعم في حاجه..
سما وهي تفرك يديها بخجل: انا كمان بحبك..
ابتسم هو باتساع وذهب وقبلها من وجنتها قبله طويله: بعشقك ي سمائي..

 

_ ذهب من امامها، لتذهب هي لفراشهاا وتلقي بجسدها عليه وهي تضع يديها ع وجهها وتضحك بسعاده وفرحه لاول مره يراها قلبها البرئ..
_ فهل ستدوم سعادتها، ام للقدر رأي اخر…
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سالي بجمود: اهلا ي طنط سعاد اتفضلي…
سعاد بحده: انا مش برن عليكي من امبارح..

 

سالي ببرود: سوري ي طنط مكنتش فاضيه..
سعاد بهدوء: حصل خير، المهم اي اخبارك انتي ونديم ابني..
سالي بهدوء: كويسين الحمد لله..
سعاد. بسخريه: نديم اتجوز ي حبيبتي وناوي يسيبك فاقرب فرصه..
سالي بصدمه وغضب: انتي اكيد بتخرفي اتجوز ازااي..
سعاد بغيظ: الخدامه اللي عندهم فالقصر قالتلي انه متجوز بنت محمد تايمور من فتره وهيعلنو جوازهم وانتي دورك انتهي..

 

سالي بغضب شديد: انتي لي بتقوليلي بقي…
سعاد ببرود: مش حباً فيكي بس ابني مش هيتجوز بنت محمد تايمور اللي دمر حياتي وكان سبب ففضحتي وطلاقي صديق عزيز المحترم…
سالي: واي سبب طلاقك..
سعاد بحده وهي تنهض: حاجه متخصكيش انا نبهتك عشان تلحقي تتصرفي..
سالي بحقد: انا المره دي هخليها تختفي من حياته واصعب من الاول هي اللي جابته لنفسها…
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

كمال بملل: لو سمحتي ي ايمان روحي نادي حوريه كل ده بتعمل اي..
حوريه وهي تهبط الدرج ركضاً: انا جيييت اهووو يلاا بينا..
كمال: سنه بتجهزي يلا ي حوريه..
حوريه: استني..
كمال بغيظ: خير في اي تاني..

 

حوريه وهي تنظر للخادمات بحده: في اي ي مرا منك ليها مش شايفني رايحه اختار فستان فرحي والفندق والحاجات الحلوه دي..
احدي الخادمات بأحترام: اوامرك ي هانم..
حوريه بحده: زغرتي ياختي منك ليها حسسوني اني عروسه..
نظر لها الخادمات بصدمه..
حوريه بحده: اخلصي ي وليه منك ليها..

 

_ بدأت الخادمات بأطلاق الزغاريت..، فحين وضعت حوريه يدها بيد كمال وهي تسير معه للخارج وتردف وهي تتمايل بجسدها: واتمختااااري تريتاااااري ي حلوه..
كمال بضحك شديد: والله مجنونه…
_ ذهب الاثنان وقامت حوريه باختيار فستان زفافها دون ان تجعل كمال يرااااه، ثم قام الاثنان باختيار الفندق الذي سيقام به الزفاف وايضا اختارا سوياً تفاصيل الزفاف بسعاده كبيره..
_ فهل سيتم ما خططون له، ام من يدبر لهم المكائد المهلكه سيقضي ع فرحتهم…
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top